Artiklar

  • Skydda huden under sommaren
  • 10 minuters konditionsträning
  • 8 omedelbara humörhöjare som gör dig gladare
  • Tio steg för att komma igång med nya kostvanor
  • Snabba recept för hälsosamma middagar
  • Vad är kolhydrater och bör de alltid undvikas?
  • Hudvårdstips för män
  • Hälsosamma alternativ för bättre näringsintag
  • Håll vätskebalansen under träning
  • Tips för hälsosam hud
  • Näringstips inför sommaren
  • Sju tips för att äta rätt
  • De fem bästa sätten att träna utomhus
  • Fem sätt att införa ägg i din balanserade kost
  • Fördelarna med utomhusträning
  • Meditationstips och fallgropar
  • Proteinshakes för måltidsersättning
  • Träningsmotivation - 12 fördelar med träning
  • Hur du tar hand om ditt hjärta
  • Sluta jojo-banta
  • Fyra sätt att stärka din relation och din kropp
  • Varför vätskebalansen är viktig
  • Ge nyårslöftena en ny chans
  • Hopprep - Konditions- och HIIT-träning för alla nivåer
  • Fem hälsosamma kosttips för par
  • Din nybörjarguide till gymbesök med goda resultat
  • Få dina nyårslöften att hålla
  • Din guide till träning under ledigheten
  • Fyra hudvårdstips för män
  • Hur du bränner fett snabbare
  • Fem tecken på uttorkning
  • Kalorisnåla livsmedel som håller dig mätt
  • Vad du bör äta och dricka efter träning
  • Återhämtning för håret efter sommaren i fyra steg
  • Din träningsrutin under högtider och semester
  • Bunkra upp med hälsosamma mellanmål

Fyra sätt att stärka din relation och din kropp

Författare: Herbalife Nutrition
Par ler och tränar utomhus

Relationer och träning går hand i hand. De kräver båda hårt arbete och engagemang, men det är det värt!

Vår moderna livsstil är hektisk och innefattar ofta höga förväntningar på oss. Det krävs att vi fokuserar på flera saker samtidigt något som kan vara svårt att hantera. Samtidigt ska vi vara närvarande med vår partner, vilket gör det ännu svårare att få till kvalitetstiden med nära och kära.

En balanserad och bra relation kan emellertid ha en positiv inverkan på vår känsla av välbefinnande och förbättra vårt självförtroende.

Gör dig av med energitjuvar

En modern livsstil kan vara stressig och överväldigande. Många par tvingas välja mellan att se till sina egna behov och planera tiden med sin partner. Denna ständiga dragkamp kan leda till problem i relationen.

Tänk på vad kvalitetstid tillsammans med din partner betyder. Om det alltid handlar om att äta, kan det vara ännu svårare för dig att uppnå dina personliga hälsomål.

Gör er kväll tillsammans mer spännande: ta en ny danslektion, ta en springtur tillsammans eller en snabb promenad.

Låt endorfinerna föra er samman

När ni har ett gemensamt mål ökar chanserna för att ni ska nå det. Att uppnå något tillsammans kan stärka er relation.

Det är något särskilt med att svettas på gymmet eller ta en promenad tillsammans: det ger par konstruktiv kvalitetstid. Ni lär er mycket om varandra, lär er nya träningsmoment tillsammans och bli på bättre humör.

De naturliga endorfinferomoner som frigörs vid träning och den där glöden efter träning kan göra att attraktionen mellan er blir ännu större.

Teknologifri zon

När ett par arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål som är fysiskt, kommer de närmare varandra på ett positivt sätt. När du tränar ska du lägga undan telefonen (och annan teknisk utrustning). Fokusera på hur du mår, prata med din partner och utmana varandra!

Fysisk kontakt och tillit

Lär dig något nytt av din partner. Den fysiska närhet som uppstår när ni hjälper varandra med pull-ups eller med vikter kan hjälp er bygga upp tilliten och komma varandra närmare långt efter träningspasset är över.