Artiklar

  • Skydda huden under sommaren
  • 10 minuters konditionsträning
  • 8 omedelbara humörhöjare som gör dig gladare
  • Tio steg för att komma igång med nya kostvanor
  • Snabba recept för hälsosamma middagar
  • Vad är kolhydrater och bör de alltid undvikas?
  • Hudvårdstips för män
  • Hälsosamma alternativ för bättre näringsintag
  • Håll vätskebalansen under träning
  • Tips för hälsosam hud
  • Näringstips inför sommaren
  • Sju tips för att äta rätt
  • De fem bästa sätten att träna utomhus
  • Fem sätt att införa ägg i din balanserade kost
  • Fördelarna med utomhusträning
  • Meditationstips och fallgropar
  • Proteinshakes för måltidsersättning
  • Träningsmotivation - 12 fördelar med träning
  • Hur du tar hand om ditt hjärta
  • Sluta jojo-banta
  • Fyra sätt att stärka din relation och din kropp
  • Varför vätskebalansen är viktig
  • Ge nyårslöftena en ny chans
  • Hopprep - Konditions- och HIIT-träning för alla nivåer
  • Fem hälsosamma kosttips för par
  • Din nybörjarguide till gymbesök med goda resultat
  • Få dina nyårslöften att hålla
  • Din guide till träning under ledigheten
  • Fyra hudvårdstips för män
  • Hur du bränner fett snabbare
  • Fem tecken på uttorkning
  • Kalorisnåla livsmedel som håller dig mätt
  • Vad du bör äta och dricka efter träning
  • Återhämtning för håret efter sommaren i fyra steg
  • Din träningsrutin under högtider och semester
  • Bunkra upp med hälsosamma mellanmål

Fem hälsosamma kosttips för par

Författare: Herbalife Nutrition
Par som ler medan de lagar en hälsosam måltid tillsammans

Tänk på att din partner kanske inte är lika sugen på att räkna kalorier som du. Men han eller hon kan fortfarande vara ett bra stöd för dig.

Du har bestämt dig för att räkna kalorier. Du har en plan. Du har bestämt dig. Din partner stöttar dig. Så blir du bjuden på middag och bestämmer dig för att inte gå: det var inte riktigt vad de hade tänkt sig. 

Mat är en stor del av vilket förhållande som helst. Par ägnar mycket tid åt att förbereda och äta sina måltider tillsammans. När den ena parten bestämmer sig för att hålla koll på kosten kan det därför drabba den andra. Inga mer snacks i skåpen, måltiderna ser annorlunda ut och färre måltider intas på restaurang. Det är en livsstilsförändring... för er båda.

Här är våra fem bästa tips som räddar förhållandet när en av parterna lägger om kosten.

1. “Banta” inte. Tänk istället på hur du kan göra hälsosammare val. En drastisk kostplan är inte alltid effektiv eller lätt att hålla sig till och din partner kanske tappar lusten att hänga på. Att istället anta en hälsosam kostplan är bättre för er båda.

2. Be inte din partner att agera polis. Undvik att lägga ansvaret på din partner. Om du misslyckas är det lätt att skylla ifrån sig. Du ansvarar för vad du äter. Inte din partner.

3. Skynda långsamt. Förbered din partner. Diskutera dina livsstilsförändringar med din partner innan du börjar, så kommer de att vara mer förstående och stöttande.

4. Be om stöd. Var specifik om vilken typ av stöd du vill ha - kanske träna tillsammans eller gömma undan godsaker. Din partner kommer att vilja hjälpa dig, men kanske inte vet hur.

5. Sluta lägg fokus på maten. Du behöver inte äta en kalorispäckad måltid eller hämtmat för att njuta av tiden med din partner. Fokusera på vad som är bra i ert förhållande. Ni har massor gemensamt förutom den där pizzan.